Weekend perikelen..

Zaterdagochtend.. Wat een fijne dag om wakker te worden. Zeker als je beseft dat je gisteren nog alle afwas hebt gedaan, hebt opgeruimd en het hele huisje hebt gestofzuigd.. Nou is dat huisje natuurlijk niet zo groot, maar het voelt wel lekker om eens wakker te worden met de vraag “wat zullen we vandaag eens gaan doen?”
Niets hoeft vandaag.. Ik bedenk me dat ik nog een maaltijd in de diepvries heb van vorige week toen ik te veel had gemaakt, dus zelfs koken kunnen we vandaag overslaan.. Misschien dan toch maar een wasje draaien?
Ik draai me om in bed, rol me nog eens verder in mijn dekbed en denk er nog eens over na.. Ik kan naar de brievenbus lopen om te kijken of er gisteren toevallig iets bezorg is, hoewel ik die kans klein acht, aangezien ik nooit post heb op vrijdag..
Ik kan ook weer verder gaan met het boek waarin ik gisteravond ben begonnen met lezen, maar dan is de kans groot dat ik hem al uit heb voor ik mijn andere boeken binnen heb.. Ik heb namelijk van de week 7 nieuwe Zweedse kerstromans besteld met korting.. Als ik iets fijn vind om te lezen dan zijn het wel van die heerlijke feelgood boeken met een happy ending en zeker nu in de kerstperiode..
Of ik nu Nederlands lees of Zweeds, ik stap vloeiend over van de ene taal op de andere..
En dus ben ik gisteren in het boek “Jag kommer hem till jul” begonnen.. Een heerlijk feelgood verhaal over een 38-jarige single vrouw..
Heerlijk om met zo’n boek onder een wollen dekentje weg te kruipen op de bank en de tijd te vergeten.. En om even uit de werkelijkheid te kunnen stappen..
Maar toch wil ik vandaag ook nog iets anders doen.. Misschien ga ik wel weer tekenen of iets bakken.. Of toch de laptop opstarten en een baan zoeken.. Ik zie wel.. Het weekend duurt tenslotte nog twee dagen.. Eerst maar eens wat afbakbroodjes in de oven schuiven..

Voor de gene die wil weten waar mijn boek over gaat, hier een Nederlandse samenvatting:
De achtendertigjarige Emily heeft een leuke baan, geweldige vrienden en vooral: een prachtig appartement in Londen, dat gelukkig honderden kilometers verwijderd is van haar gekke familie. Emily heeft ook het perfecte vriendje, Robert. Hun relatie heeft zelfs het niveau bereikt dat Emily heeft besloten om Robert deze kerst mee te nemen naar Schotland en hem voor te stellen aan de familie, die vooral hun dochter wil zien trouwen. Maar een week voor kerstavond beëindigd Robert hun relatie en Emily is er helemaal kapot van. Bovendien krijgt ze nauwelijks slaap omdat haar jonge playboy van een buurman Evan erop staat luide muziek te spelen en nog hogere seks te hebben. Maar Emily krijgt een idee en met behulp van een maandhuur weet ze Evan te overtuigen. Ze is vastbesloten om Robert naar Schotland te brengen. Zelfs als het niet de echte Robert is.

2 gedachtes over “Weekend perikelen..

Plaats een reactie