April update

Een nieuwe weblog.. Tsja, waar begin je dan? Ik heb al een poosje niet echt meer geschreven hier.. Eigenlijk niet echt meer sinds 2e Paasdag.. Het waren ook rare weken.. Op het werk viel zo’n beetje bijna alles stil doordat we geen gasten hadden en ik moest ineens zien te dealen met al die tijd die ik thuis kwam te zitten.. Het zijn zware tijden voor heel veel bedrijven en het is nog maar de vraag wanneer we weer voluit aan de bak kunnen..
Van het hele fijne leven met vaste routine dat ik had opgebouwd hier was niks meer over.. Er waren dagen dat ik (te) laat ging slapen omdat ik de volgende dag in mijn ogen toch geen reden had om op tijd op te moeten staan.. Waarom zou ik immers op mijn vrije dagen om 5.00 naast mijn bed staan? Dan duren de dagen waarin ik alleen thuis zit alleen maar langer was mijn redenering. Plus dat ik ineens 7 dagen in de week voor mezelf gezond moest gaan koken, terwijl ik normaal gewoon een warme lunch had op het werk en dus op die dagen niet meer kookte ’s avonds. Als koken niet bepaald je hobby is valt dat dus nog niet mee.. Ik ben dus vooral bezig geweest met een goed ritme vinden, veel uitrusten en gezond koken..
Ondertussen probeer ik hier in huis ook gewoon leuke dingen te doen en er maar het beste van te maken. Hoewel er ook dagen zijn dat het alleen thuis zijn mij best zwaar valt. Nou heb ik altijd wel geroepen dat ik in mijn eentje de hele wereld aan kon en het prima kon redden, maar ook ik heb zo mijn momenten van zwakte. En ja, ook ik voel mij soms eenzaam.. Vooral nu.. Waar ik normaal altijd overal op af ging (loppis, evenementen etc.), zit ik nu de meeste tijd thuis.. Collega’s die ik weinig zie, mijn ouders die nog steeds niet naar Zweden kunnen komen.. Het is vooral die eeuwige onzekerheid.. Niet wetende waar je aan toe bent.. Ik hoop dus dat deze rotperiode snel voor bij gaat zodat ik weer mensen kan treffen en het leven weer op kan pakken en meer leuke dingen kan doen..
Ook het weer werkt niet altijd mee.. Afgelopen weekend was weer zo’n weekend met frisse temperaturen en bewolking.. Een goed moment dus om mij weer eens met mijn plantjes te bemoeien. Een aantal die in de keuken voor het raam hadden gestaan waren op sterven na dood.. Blijkbaar stonden ze daar verkeerd want ik kon ze onderhand dagelijks water geven en de grond leek wel stuifmeel.
Ik heb dus mijn plantjes in nieuwe grond en in andere potjes gezet. Van een van mijn sanseveria’s die in mijn slaapkamer voor het raam staan kon ik een nieuwe stek scheuren die al een hoop worteltjes had gekregen. Die kreeg een mooi plekje in een eigen potje, dus daar ben ik nu een nieuwe plant van aan het kweken. Ook van een van mijn haworthia fasciata’s (zebra vetplant) kon ik een nieuw stekje halen. Het kleine friemeltje heeft nu een mooi plekje gekregen in een conservenblikje op de vensterbank. Mijn plantjes staan er dus weer allemaal mooi bij..
Tijdens het werken met mijn plantjes had ik het Foute uur van Q-music aan staan, heerlijke foute muziek voor foute dansjes en om ongegeneerd hard mee te zingen..
’s Avonds had ik dus enorm veel energie over en besloot ik dat het leuk was om mijn interieur maar weer eens helemaal om te gooien, ik was namelijk nog helemaal niet moe.. Zo’n beetje een hele hoop meubels op de benedenverdieping hebben een andere plek gekregen. Maandag was ik nog een dag vrij en dinsdag, woensdag en donderdag heb ik weer gewerkt. Tussendoor ook nog buiten gewerkt, maar daar over schrijf ik een volgende keer..

2 gedachtes over “April update

  1. Kan je niet gewoon lekker de fiets pakken of een lekkere wandeling maken? Je kan toch ook gewoon met een collega/vriend afspreken zolang die 1,5 meter afstand blijft? En badminton speel je toch ook op grote afstand, of is dat gesloten?
    Hoop ook dat het snel afgelopen is, liefst eergisteren. Stay safe 🍀

    Like

    • Met thuis zitten bedoel ik geen werkweek meer van 35 uur.. Tuurlijk wandel en fiets ik, maar er zijn een hoop dagen geweest dat er daar echt geen lekker weer voor was.. Zwaar bewolkt, koud en flink harde wind.. Dan is het op de fiets (veel open vlaktes) of in het bos ook niet prettig.
      Badminton ben ik mee gestopt in deze coronacrisis. Speelde met te veel man in een te kleine sporthal en 1,5m is met dubbeldpel niet te garanderen want dan staat je partner al bijna in je nek te hijgen.. Dus ik begin wel weer in het nieuwe seizoen als de coronacrisis voorbij is.. 😊

      Like

Plaats een reactie