De 1e oogst

De 1e week vakantie zit er al bijna weer op.. Nog steeds heb ik last van een oorontsteking.. Hoewel de druk nu van mijn oor en hoofd af is, hoor ik nog steeds niet 100%, maar de medicijnen doen gelukkig zijn werk.
De afgelopen dagen was het ook hier warm weer en morgen wordt het met 31 graden de warmste en tevens laatste dag van de week. De afgelopen dagen heb ik dus verder ook geen uitstapjes gemaakt.. Vooral geprobeerd om uit te slapen, veel uit te rusten en mijn huisje een beetje te ordenen.. Vandaag nog wat gewinkeld, maar ook mijn allereerste oogst uit mijn moestuintje kunnen halen: de 1e erwtjes hier in Zweden.. Hoewel de struikjes nog vol hangen met erwtjes die nog niet zo ver zijn is dit toch een aardig begin. Twee heb ik er tussen uit kunnen halen met een wormpje er in, de rest was allemaal puntgaaf. Hoeveel gram het is weet ik eigenlijk niet want ik ben dus vergeten te wegen voor ze in de diepvries gingen.. Ook de sperzieboontjes kunnen een deze dagen geplukt worden, al zijn dat er ook nog niet zo veel.. Maar goed, het begin is er.
Inmiddels is ook de film afgelopen die ik aan het kijken was, Mr. Bean’s Holliday, dus een mooi moment om mijn bedje eens op te zoeken.. ’s Avonds koelt het hier best nog wel af en met het raam open is mijn slaapkamer een van de koelste plekken in huis nu. Morgen maar rustig aan doen in die warmte want ’s avonds mag ik ook weer een ritje naar Arlanda airport maken.. Dan is het gedaan met de rust, haha..

Plaats een reactie