Geen punt bij Karwei..

Soms gebeuren er wel eens van die dingen waar je geen moeite voor hoeft te doen. Of bijna geen moeite.. Het was 31 mei dat ik te horen kreeg dat ik gewonnen had. En dat ik overmorgen op 20 juni, naar Amsterdam mag. Samen met 9 andere personeelsleden van verschillende Karwei filialen. Eén ding hebben wij namelijk allemaal gemeen: wij beheren Facebook.
Eind maart ging onze nieuwe tuincampagne van start. In die periode ging er ook een nieuwe e-learning op de Karwei Academie van start. Over de richtlijnen van het gebruik van social media. Want wat zet je er wel en niet op? Hoe komt je lokale Facebook pagina (van je plaatselijke filiaal) er professioneel uit te zien? En boven al, alles moet volgens de Karwei huisstijl.. Dus, hoe doe je dat?
Om ons hier meteen mee aan de slag te laten gaan hadden ze er een wedstrijd aan gekoppeld, de Social Media Challenge. Je kon je hier voor inschrijven en het enige wat je er voor hoefde te doen, is doen wat je altijd al deed: je lokale Facebook pagina bij houden. De uitdaging was om de nieuwe tuincampagne, die zo’n 8 weken duurde zo goed mogelijk te promoten op je Facebook pagina aan de hand van deelacties van de landelijke Karwei pagina, DIY’s, blogpost’s, acties en beeldmateriaal uit eigen filiaal. Appeltje, eitje dus eigenlijk.
De 10 personeelsleden die dit het beste voor elkaar kregen werden uitgenodigd om in Amsterdam aanwezig te zijn bij de fotoshoot van de nieuwe wooncampagne die dit najaar weer van start gaat. Aangezien inrichten en stylen helemaal mijn vakgebied is en ik hier voor in onze winkel ook verantwoordelijk voor ben (alle showrooms en andere decoratieve zaken, waaronder kopstellingen) had ik hier wel oren naar.
Want hoe vaak krijg je de kans voor een uniek kijkje achter de schermen bij Karwei’s fotoshoot? Nooit meer.
Dus toen ik te horen kreeg dat ik gewonnen had sprong ik nog net geen gat in de lucht. Maar mijn dag kon niet meer stuk. Eerder dit seizoen waren we ook al 2e geworden met een wedstrijd die was uitgeschreven door onze franchisenemer Bricorama. Hierin moesten we de tuintrends zo goed mogelijk vertalen naar de showrooms bij ons in de winkel en nu was ik dan ook nog eens een van de 10 winnaars geworden van de Social Media Challenge.
Van alle kanten stroomden er e-mails binnen om ons als winnaar te feliciteren. De grote baas van Bricorama, de operational manager, de grote baas van Karwei Nederland, ik heb ze allemaal nog bewaard..
En dus word ik dinsdag om 13.00 verwacht in Amsterdam en welkom geheten met een hapje en een drankje, krijgen we presentatie van onze online marketing manager, een DIY workshop, een uniek kijkje achter de schermen bij de fotoshoot en als afsluiter een leuke goodiebag mee naar huis.. Ik kijk er nu al naar uit!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s